Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74183324
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Intrebari adresate Primarului -> Intrebari adresate Primarului

Întrebări
Intrebarea nr. 3823 din data: 02-11-2011 pusa de Katko Georgeta :
·  Astăzi pe la orele amiezii în centrul orașului între teatru și Primărie niște tineri, după zisele lor membrii unei asociații non-profit strângeau fonduri ptr. a ajuta pe cineva. Aș dori să știu, dacă Primăria dă asemenea autorizații? Dacă nu, nimeni nu-i vede? Oare asta este modul de ajutorare? Cu stimă, Katko Georgeta

Intrebarea nr. 3818 din data: 26-10-2011 pusa de IENCI GABRIEL :
·  In ce zona este amplasata str.ION CAMPINEANU? Care este diferenta de impozit intre zonele C SI D ? Multumesc !

Intrebarea nr. 3814 din data: 21-10-2011 pusa de jipa aurel :
·  a-i voie sa-ti faci boxa la subsol,daca blocul nu este prevazut cu boxe ?

Intrebarea nr. 3811 din data: 18-10-2011 pusa de Arnold Iosif :
·  Buna ziua!Domnule Primar,am si eu o intrebare la Dvs la fel ca si cetateanul nostru,Domnul Petrescu Marius.Am calatorit si eu de mai multe ori in Germania,in diferite orase din pasiune pentru tramvaie,pentru a face o comparatie dintre noi si ei.Am studiat tramvaiele de tip \"TATRA\" ,mai exact modelul \"T4D-C\" . Sunt niste vagoane de tramvai reconditionate in intregime cu piese noi in anii 90 spre 2000 chiar.Au o motorizare silentioasa,economica si cel mai important lucru,ofera siguranta atat calatorilor si vatmanului cat si participantilor la trafic.Sunt foarte comfortabile,au aer conditionat,afisaj electronic atat invagon cat si pentru numarul de linie afisat calatorilor si au sistemul de greutate recentrat pe caroserie,asta insemnand ca greutatea vagonului este impartita pe boghie,ceea ce le face mai usoare pentru podurile si drumurile noastre la fel ca si vagoanele de tip GT8 si GT6 care le detinem noi in Arad.Totodata am fost la inaugurarea tramvaiului nostru \"imperio\".Tind sa cred ca acest tip de tramvai,este defapt un metrou usor de suprafata si tin sa mentionez ca la suma respectiva de 1,750 mil euro,ca cetatean consider ca nu merita investita pentru CTP.Nu este finisat in interior,nu functioneaza in parametrii lui la sistemul de franare si accelerare,facandu-se probe in zona industriala vest Arad,s.a.Acuma pun intrebarea:De ce nu aduceti aceste tramvaie de tip \"Tatra T4D-C din Halle?care ar fi ideale pentru Arad.Uitati-va la vecinii nostri Bulgari,in Sofia.Ei au achizitionat un numar de 40 tramvaie de acest tip.Ca sa nu mai spun ca regia de transport din Oradea doreste prin licitatie publica sa achitioneze 4 vag si 4 remorci de acest tip.Noi de ce nu putem?Inclusiv Iasi-ul importa vagoane din Germania.Uitati-va in Germania cum arata un vagon de tramvai de 1,750 mil euro si faceti comparatie cu cel facut de noi,la Arad.S-auzim de bine.Sanatate!

Intrebarea nr. 3797 din data: 07-10-2011 pusa de Cohan Felicia :
·  Buna ziua,Sunt administrator al Bl.328 sc.B,unul din cele 17 blocuri cuprinse in programul de reabilitare termica.Va rog sa-mi comunicati cand incepe executia lucrarii,avnd in vedere ca suntem in octombrie,iar constructorul SC Wega NPK nu stie sa ne spuna,nemaiavand resurse financiare, deoarece nu le platiti lucrarile in timp util.In caz ca, in anul 2011 nu se va mai executa lucrarea, aceasta va putea fii facuta in anul 2012?Va multumesc!



Răspunsuri
Intrebarea nr. 3823 din data: 02-11-2011 pusa de Katko Georgeta :
·  Astăzi pe la orele amiezii în centrul orașului între teatru și Primărie niște tineri, după zisele lor membrii unei asociații non-profit strângeau fonduri ptr. a ajuta pe cineva. Aș dori să știu, dacă Primăria dă asemenea autorizații? Dacă nu, nimeni nu-i vede? Oare asta este modul de ajutorare? Cu stimă, Katko Georgeta
Raspuns din data de 29-11-2011 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va informam ca nu a fost eliberat niciun aviz care sa permita strangerea de fonduri pe domeniul public al municipiului Arad.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3818 din data: 26-10-2011 pusa de IENCI GABRIEL :
·  In ce zona este amplasata str.ION CAMPINEANU? Care este diferenta de impozit intre zonele C SI D ? Multumesc !
Raspuns din data de 08-12-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Zona de impozitare în cadrul localității este stabilită conform Anexei nr.27 din H.C.L.M Arad nr.342/2010 privind impozitele și taxele locale pentru anul 2011.
Astfel, str. Ion Câmpineanu conform Anexei nr.27 din H.C.L.M. Arad nr.342/2010, se află în zona B de impozitare.
Cu privire la impozitul pe clădire
Impozitul pe clădiri în cazul persoanelor fizice se stabilește conform att.251 și art.252 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare, prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabilă a clădirii.
Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, se determină prin înmulțirea suprafeței construite desfășurate a acesteia, exprimate în metri pătrați, cu valoarea impozabilă corespunzătoare, exprimată în Iei/m2, din tabelul următor:

Felul clădirilor și al altor construcții impozabile Valoarea impozabilă pentru anul 2011 - lei / mp -

Cu instalații de apă, canalizare, electrice, încălzire (condiții cumulative) Fără instalații de apă, canalizare, electrice, încălzire
A) Clădire cu cadre din beton armat sau cu pereți exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic și/sau chimic B) Clădire cu pereții exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic și/sau chimic 806 219 478 137
C) Clădire - anexă cu cadre din beton armat sau cu pereți exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic și/sau chimic 137 123

D) Clădire - anexă cu pereții exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic și/sau chimic
E) In cazul contribuabilului care deține la
aceeași adresă încăperi amplasate la subsol, ia
demisol și/sau la mansardă utilizate ca
locuință în oricare dintre tipurile de clădiri
prevăzute la lit A- D
F) In cazul contribuabilului care deține la
aceeași adresă încăperi amplasate la subsol, la
demisol și/sau la mansardă utilizate în alte
scopuri decât cel de locuință în oricare dintre
tipurile de clădiri prevăzute la Ht A- D

75% din suma care s-ar aplica clădirii
50% din suma care s-ar aplica clădirii

75% din suma care s-ar aplica clădirii
50% din suma care s-ar aplica clădirii

Valoarea impozabilă a clădirii se ajustează în funcție de rangul localității și zona în care este amplasată clădirea prin înmulțirea sumei determinate conform alineatului anterior cu coeficientul de corecție corespunzător, prevăzut în următorul tabel:

Zona în cadrul localității Rangul localității: II
C 2,20
D 2,10
Municipiul Arad este localitate de rang II, conform pct. 4.3 din Anexa nr.2 din Legea 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național.
Astfel, impozitul pe clădire se determină prin aplicarea cotei de 0,1 % la valoarea impozabila a clădirii, iar impozitul rezultat se corectează cu 1,2 conform prevederilor art. 251, alin (l)-(2) din Legea nr. 571/2003 și ale art. 3, litera a) din RC.L.ML nr. nr.430/2009.
Conform art.252 din Legea nr. 571/2003, persoanele fizice care au în proprietate două sau mai multe clădiri datorează un impozit pe clădiri, majorat după cum urmează:
a) cu 65% pentru prima clădire în afara celei de la adresa de domiciliu;
b) cu 150% pentru a doua clădire în afara celei de la adresa de domiciliu;
c) cu 300% pentru a treia clădire și următoarele în afara celei de la adresa de domiciliu.
C u privire la impozitul pe teren
Impozitul pe teren se stabilește conform art.258 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare, luând în calcul amplasamentul terenului (intravilan sau extravilan), suprafața terenului, rangul localității în care este amplasat terenul, zona și/sau categoria de folosință a terenului.
în cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la categoria de folosință terenuri cu construcții, impozitul pe teren se stabilește prin înmulțirea suprafeței terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel:


-lei /ha -
Nr. crt. Zona în cadrul localității Nivelul impozitului pentru anul 2011
1 C 3.448,80
2 D 1.822,80
In cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosință decât cea de terenuri cu construcții, impozitul pe teren se stabilește prin înmulțirea suprafeței terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în tabelul următor:
-lei/ha'-

Nr. crt. Categorii de folosință Nivelul impozitului pentru anul 2011


Zona C Zona D
1. Teren arabil 19,20 15,60
2. Pășune 15,60 13,20
3. Fâneată 15,60 13,20
4. Vie 28,80 19,20
5. Livadă 36,00 28,80
6. Pădure sau alt teren cu vegetație forestieră 19,20 15,60
7. Teren cu apă 8,40 X
8. Drumuri și căi ferate X X
9. Teren neproductiv X x
Suma stabilită astfel- se înmulțește cu coeficientul de corecție prezentat la art.258 alin. / /
(5) din Legea 571/2003 porv/nd Codul fiscal, care pentru municipiul Arad este 4,00.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3814 din data: 21-10-2011 pusa de jipa aurel :
·  a-i voie sa-ti faci boxa la subsol,daca blocul nu este prevazut cu boxe ?
Raspuns din data de 09-11-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform prevederilor art. 3 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, se va obtine autorizatie de construire in vederea efectuarii lucrarilor necesare amenajarii boxei.
Pentru emiterea acesteia se va prezenta acordul legalizat al tuturor proprietarilor de apartamente din zona.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3811 din data: 18-10-2011 pusa de Arnold Iosif :
·  Buna ziua!Domnule Primar,am si eu o intrebare la Dvs la fel ca si cetateanul nostru,Domnul Petrescu Marius.Am calatorit si eu de mai multe ori in Germania,in diferite orase din pasiune pentru tramvaie,pentru a face o comparatie dintre noi si ei.Am studiat tramvaiele de tip \"TATRA\" ,mai exact modelul \"T4D-C\" . Sunt niste vagoane de tramvai reconditionate in intregime cu piese noi in anii 90 spre 2000 chiar.Au o motorizare silentioasa,economica si cel mai important lucru,ofera siguranta atat calatorilor si vatmanului cat si participantilor la trafic.Sunt foarte comfortabile,au aer conditionat,afisaj electronic atat invagon cat si pentru numarul de linie afisat calatorilor si au sistemul de greutate recentrat pe caroserie,asta insemnand ca greutatea vagonului este impartita pe boghie,ceea ce le face mai usoare pentru podurile si drumurile noastre la fel ca si vagoanele de tip GT8 si GT6 care le detinem noi in Arad.Totodata am fost la inaugurarea tramvaiului nostru \"imperio\".Tind sa cred ca acest tip de tramvai,este defapt un metrou usor de suprafata si tin sa mentionez ca la suma respectiva de 1,750 mil euro,ca cetatean consider ca nu merita investita pentru CTP.Nu este finisat in interior,nu functioneaza in parametrii lui la sistemul de franare si accelerare,facandu-se probe in zona industriala vest Arad,s.a.Acuma pun intrebarea:De ce nu aduceti aceste tramvaie de tip \"Tatra T4D-C din Halle?care ar fi ideale pentru Arad.Uitati-va la vecinii nostri Bulgari,in Sofia.Ei au achizitionat un numar de 40 tramvaie de acest tip.Ca sa nu mai spun ca regia de transport din Oradea doreste prin licitatie publica sa achitioneze 4 vag si 4 remorci de acest tip.Noi de ce nu putem?Inclusiv Iasi-ul importa vagoane din Germania.Uitati-va in Germania cum arata un vagon de tramvai de 1,750 mil euro si faceti comparatie cu cel facut de noi,la Arad.S-auzim de bine.Sanatate!
Raspuns din data de 09-11-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
SC CTP SA ARAD are relatii deosebite cu Havag Halle, societate de transport care a oferit in mod avantajos in decursul anilor, incepand cu anul 1997, tramvaie de tip Tatra T4D care sunt utilizate si in present in Arad cu rezultate multumitoare.
Optiunea SC CTP SA ARAD pentru acest tip de tramvaie a fost motivata de existenta in Depoul UTA a tehnologiei de intretinere si reparatie.
Acest tip de tramvai de capacitate mica nu corespunde interesului de deplasare in municipiul Arad, avand o eficienta redusa (consum de energie si piese).
In anul 2010, Primaria Municipiului Arad a procedat la intocmirea unui studiu privind achizitia unor tramvaie noi in municipiul Arad. Studiul intocmit de societatea germana Poyry stabileste ca necesar un numar de tramvaie avand o capacitate de transport. Tramvaiul propus este un tramvai cu podea joasa, cu o lungime de 27 – 28 metri, latime 2.4 metri.
In urma adoptarii legislatiei europene, mijloacele de transport care se achizitioneaza trebuie sa fie cu facilitati pentru transportul persoanelor cu dizabilitati, ceea ce presupune utilizarea atat a autobuzelor cat si a tramvaielor cu podea coborata.
In privinta vagoanelor de tip TATRA T4D – C, modernizate in perioada 1995 – 1998, de catre Havag – Halle, va informam ca s-au purtat discutii pentru achizitonarea acestora in urma cu 6 – 7 ani, dar, datorita problemelor de modificare a schemei electrice necesare la tensiunea de 750 V de la 600 V, utilizate la Havag (tensiunea de 600 V este utilizata in unele orase din Romania), nu a fost fezabila achizitionarea acestora. Echipamentul electric dezvoltat pe aceste tramvaie cu chopper avand tensiunea limitata de alimentare (max 800 V), nu poate functiona alimentat in reteaua din Arad, modificarea acestuia fiind deosebit de costisitoare.
Pentru unele informatii, domnul Arnold Iosif se poate adresa la e –mail:ctp@ctarad.ro.
Serviciul Informare Cetateni

Sus

Intrebarea nr. 3797 din data: 07-10-2011 pusa de Cohan Felicia :
·  Buna ziua,Sunt administrator al Bl.328 sc.B,unul din cele 17 blocuri cuprinse in programul de reabilitare termica.Va rog sa-mi comunicati cand incepe executia lucrarii,avnd in vedere ca suntem in octombrie,iar constructorul SC Wega NPK nu stie sa ne spuna,nemaiavand resurse financiare, deoarece nu le platiti lucrarile in timp util.In caz ca, in anul 2011 nu se va mai executa lucrarea, aceasta va putea fii facuta in anul 2012?Va multumesc!
Raspuns din data de 27-10-2011 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Avand in vedere cele solicitate de dumneavoastra va aducem la cunostinta ca asociatia de proprietari bl. 328 se afla in stadiu de predare amplasament, iar contractorul lucrarilor de reabilitare termica "SC WEG NPK SRL", conform contractului incheiat in urma licitatiei va trebui sa finalizeze lucrarile pana la finele anului 2011.
Serviciul Informare Cetateni
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68
,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,98,99,100,101,102
,103,104,105,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115,116,117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,127,128,129,130,131,132,133,134,135,136
,137,138,139,140,141,142,143,144,145,146,147,148,149,150,151,152,153,154,155,156,157,158,159,160,161,162,163,164,165,166,167,168,169,170
,171,172,173,174,175,176,177,178,179,180,181,182,183,184,185,186,187,188,189,190,191


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved